התגובות: גם יחימוביץ בעד חנינה, קרא נזכר ביתרו ומשה

הו יום עצוב לכולם, לאף אחד לא נעים לראות חייל מורשע. טוהר הנשק וערכי צה"ל הם דבר שלא מתפשרים עליו. למן הרגע הראשון נתנו הרמטכ"ל וצמרת הפיקוד של צה"ל גיבוי למפקדים בשטח
איתי גדסי 4 Comment on התגובות: גם יחימוביץ בעד חנינה, קרא נזכר ביתרו ומשה

טיבי: 50 שנות כיבוש מסתכמות בהרבה מעבר לאחד אזריה • ליברמן: כולנו מחוייבים לכבד את ההכרעה המשפטית • יחימוביץ: כתפיו של אזריה צרות מלשאת עליהן את כובד השסע • קרא: אלחם עבורו כמו שיתרו נלחם למען משה רבנו

הו יום עצוב לכולם, לאף אחד לא נעים לראות חייל מורשע. טוהר הנשק וערכי צה"ל הם דבר שלא מתפשרים עליו. למן הרגע הראשון נתנו הרמטכ"ל וצמרת הפיקוד של צה"ל גיבוי למפקדים בשטח
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מטבע הדברים התגובות לתוצאות משפט אזריה היו מגוונות וכללו תרועות לבית המשפט משמאל, גינויים מדודים מימין ובקשות חנינה מכל קצוות הקשת.

תגובת צה"ל: "צה״ל מכבד את החלטת בית הדין, וילמד אותה ואת השלכותיה באופן יסודי. לאורך כל ההליך הקפידו בצה״ל על הפרדה מוחלטת בין הציר הפיקודי למשפטי. מערכת המשפט בצה״ל תמשיך ותפעל לחקר האמת, בעצמאות ועל פי שיקולים מקצועיים בכל מקרה בו קיים חשד לדופי בהתנהלות צה״ל ומשרתיו. מפקדיו של סמל אלאור אזריה יעניקו כל תמיכה וליווי שנדרשים לחייל ולמשפחתו בהמשך הדרך. צה״ל ימשיך להפעיל כל כוח שידרש תוך שמירה על ערכי צה״ל ומתן גיבוי ללוחמים למען ביטחונם של אזרחי ישראל".

שר הבטחון אביגדור ליברמן: ״מדובר בפסק דין קשה והדבר הראשון שהייתי מבקש מכולנו, גם אלו שאוהבים יותר את פסק הדין וגם אלו כמוני שאוהבים הרבה פחות את פסק הדין – כולנו מחוייבים לכבד את ההכרעה המשפטית, אנחנו כולנו מחוייבים לשמור גם על איפוק. חשוב גם שלמרות פסק הדין הקשה מערכת הביטחון תסייע לחייל ולמשפחתו בכל מה שאפשר לבוא לקראתו, לסייע ולהקל.

דבר שני, אני קורא בעיקר לאישי ציבור להפסיק להשתלח במערכת הביטחון, בצבא, ברמטכ"ל. הקריאות ששמעתי בחצי השעה האחרונה זה דבר פסול מן היסוד. הרמטכ"ל הוא המפקד של הצבא, הוא באמת עושה ימים כלילות, 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, מחויב לביטחון ישראל ועשה לא מעט וכולם מכירים אותו שנים רבות. לכן כרגע כל הקריאות וההשתלחויות בצבא וברמטכ"ל, פשוט אין להן שום מקום. חייבים  לשמור את הצבא מחוץ ומעל לכל ויכוח פוליטי. חייבים להוציא את צה"ל ואת מערכת הביטחון מכל הויכוחים ולשמור אותו כקונצנזוס הרחב ביותר של החברה הישראלית. אני גם חושב שמן הראוי ללמוד את פסק הדין, לקרוא, לקחת קצת אוויר ולספור עד 3 לפני שכולנו נסתער על המיקרופונים וכל אחד יביע את דעתו. המשפט הסתיים, יש הכרעה, ואני חוזר ואומר שגם אלו שאוהבים פחות את ההכרעה ואני נמנה איתם, אנחנו כולנו מחוייבים לקבל ולכבד את ההכרעה".

ח״כ אחמד טיבי: ״עוול״ נעשה לאלאור אזריה. איתו היו צריכים להיות מורשעים עשרות חיילים ומפקדים שהרגו פלסטינים לשווא. 50 שנות כיבוש מסתכמות בהרבה מעבר לאחד אזריה. ח״כ טיבי שאל: למה אזריה כן וישראל שומר או בן דרי לא? למעשה ההרשעה היום היא כתב אישום נגד החברה הישראלית שגוננה על הרבה אזריה, והאדירה רוצחי פלסטינים ואף קדמה אותם. אזריה, ואוהדיו שכבשו את הרחוב באיזור עזריאלי יחד עם פוליטיקאים בכירים , יושבי היציע המזרחי בכנסת, שיצאו מגדרם כדי לתמוך ברוצח (לפי התיאור של השופטת זה רצח ולא הריגה), הם הראי המכוער של ישראל 2017 לאחר 50 שנות כיבוש״.

איוב קרא: בהסתמך על שיחת רוה"מ עם משפחת אזריה והצהרתה של ח"כ יחימוביץ אגיש בשם רוב הממשלה והכנסת בקשה לחנינה מיידית לשר הביטחון ונשיא המדינה ואבקש מהרמטכ"ל לאחות את השסעים בצה"ל. זהו יום עצוב ושחור לצה"ל ולחברה הישראלית. מדובר בהחלטה אומללה ובהרשעה מיותרת. אלאור הורשע בבית דין שדה ולא בקריה. צריך לזכור שאלאור היה בזירת פיגוע ופעל כפי שפעל בתנאים לא קלים. מדובר בחייל צה"ל במשימה צבאית ומולו מחבל מתועב ורוצח שפל, שדינו אחד – מוות. תפקידנו כעם וכחברה לחבק ולתמוך בחיילי צה"ל, 'הבנים של כולנו' שמחרפים נפשם על מנת שנוכל לישון בשקט ובשלווה. אני חושש שההחלטה מהווה רוח גבית לטרור ותפגע אנושות במוטיבציה לשרת בצה"ל.
אני עומד על כך שנעשה כאן עוול נוראי לאלאור ולמשפחת אזריה החזקה והמופלאה, ואפעל לכך שלא ישב בכלא ועוד יום אחד במעצר. כוונתי להילחם למען אלאור ומשפחתו עד טיפת דמי האחרונה כדי לחון אותו כמו שיתרו נלחם למען משה רבנו.

ח"כ יואל חסון: "משפט אזריה היה מיותר כי היה ברור שהחייל היורה פעל בניגוד לרוח צה"ל והיה ראוי להדיחו מהצבא בבוז ולחסוך את הנזק לחברה הישראלית ולצה"ל מעצם התהליך. האופוזיציונר ליברמן היה הראשון לזהם את המשפט כשהתיישב כנבחר ציבור באולם בית המשפט. הוא הצית את ההתלהמות נגד צה"ל, נגד בית המשפט ונגד התקשורת, כשעמד שכם אל שכם עם כנופיית הטרור לה-פמילייה. למרבה האירוניה, היום כנופיית לה-פמילייה חוסמת את הצומת מתחת ללשכתו של השר ליברמן, שייאלץ להתמודד עם ההשלכות של מעשיו חסרי האחריות. על שר הביטחון מוטלת עכשיו האחריות להוכיח כי ערכי צה"ל הם הקובעים, ורוח צה"ל – ולא רוח לה-פמילייה – היא המנצחת."

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב: "אני מתכוונת לפעול למתן חנינה לחייל אלאור אזריה. כך לא מתנהגים לחייל של כולנו. זה משפט שלא היה צריך להתחיל. אירוע לחימה בו נהרג מחבל על ידי חייל צה"ל, לא צריך להגיע למישור הפלילי. אם אלאור עזריה עבר על הנהלים, הוא היה צריך להיקרא לדין משמעתי אצל מפקד החטיבה. לצערי, בית הדין העיקרי במקרה הזה היה בית דין שדה, בו פרשנים ופוליטיקאים שפטו את אלאור עוד לפני שהסתיים התחקיר הצבאי של האירוע. בהתנהלות הזו מועבר למעשה מסר לחיילים שמתגייסים לצבא: אתם לבד בשטח. לחיילים יש אתגרים לא פשוטים באירועים המבצעיים שלהם. נעשה פה מהלך של בו מפקירים חייל. אני רוצה לחזק את אלאור ובני משפחתו שחווים ימים קשים".

השר ישראל כץ: "יש לפעול בהקדם למתן חנינה לחייל אלאור עזריה. בית הדין אמר את דברו וכעת מוטלת על ממשלת ישראל וצה״ל החובה ליטול אחריות ולחון את החייל, אותו שלחנו לקו החזית להגן על אזרחי ישראל מול מתקפת הטרור הפלשתיני".

 ח״כ נחמן שי: "יש לברך על החלטת בית הדין הצבאי. היא חדה וברורה. החלטה זו אינה רק נוגעת למקרה הפרטי של אלאור אזריה, אלא שולחת מסר ברור לכל חיילי ומפקדי צה״ל ומבטיחה כי ערכי היסוד שלו, בראשם טוהר הנשק, ימשיכו ללוות אותנו כמו לפיד באפילה. מבחינתו של צה״ל נאמרה היום אמירה פסקנית וסופית. צה״ל ימשיך בדרכו המוסרית".

ח"כ איתן ברושי: "זהו יום עצוב לכולם, לאף אחד לא נעים לראות חייל מורשע. טוהר הנשק וערכי צה"ל הם דבר שלא מתפשרים עליו. למן הרגע הראשון נתנו הרמטכ"ל וצמרת הפיקוד של  צה"ל גיבוי למפקדים בשטח וסברו שקיים במקרה כשל ערכי וחוקי ועל כן יש לטפל בו. אני מברך אותם על עמדתם והתנהלותם העקבית ומצר על כך שיש שרים ופוליטיקאים שבחרו להפוך את הפרשה לסוגיה פוליטית ואת הצבא לכלי משחק".

ח"כ שלי יחימוביץ': בית המשפט נהג במקצועיות ובאומץ לב בהכרעתו על פי דין ועל פי הראיות, וההשתלחויות כלפיו מצמררות וקוראות תיגר על הממלכתיות ועל שלטון החוק. על רקע זה מתעצמת חשיבות הסטנדרטים המוסריים שחידדו מפקדי צה"ל סביב המעשה החמור. עם זאת, בית המשפט הוא שטח סטרילי שבו מדברות הראיות, אך החברה הישראלית היא זירה גועשת ונפיצה, וכתפיו של אזריה צרות מלשאת עליהן את כובד השסע. לכן בתום הליכי המשפט ואחרי שיגזר דינו יש לשקול בזהירות אפשרות של חנינה, בדומה לזו  שקיבלו בשעתם אנשי השב"כ בפרשת קוו 300.

השר נפתלי בנט: חנינה מיידית לאלאור אזריה. עכשיו. היום חייל שהרג מחבל בן-מוות שניסה לשחוט חייל, הושם באזיקים והורשע כאחרון העבריינים. צריך לומר את האמת: התהליך זוהם מתחילתו.  האמירות החמורות של הדרג המדיני עוד בטרם פתיחת חקירת מצ״ח, היעדרות החייל עצמו (!) מן התחקיר המבצעי ועוד, גרמו לאלאור נזק בלתי הפיך. אני פונה היום לחיילי צהל: אתם הגיבורים שלנו; העם מאחוריכם. המשיכו לשמור על אזרחי ישראל ועל עצמכם, בלי מורא ובלי חשש. המשיכו להאמין בצה"ל ובעומד בראשו ללא פקפוק. עם ישראל ישאר מאוחד גם אחרי החלטה זו, כי אתם ראויים לאחדות זו. אני מצפה משר הביטחון שיהיה נאמן לאינספור הבטחותיו ויביא לחנינה מיידית לאלאור אזריה בלא שיישב יום אחד בכלא״



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    בושה למדינת ישראל !!!!מי שמנווט את המדינה היום זה רק השמאל , אוהבי הערבים בכל נפשם ובכל לבבם ובכל מאודם !!!
    תמיד היו שמאל בעם היהודי עוד מימי דותן ואבירם – אך סופם של השמאל להיבלע למעמקי האדמה – כמו שקרה לדתן ואבירם
    שנבלעו יחד עם עדת קורח!!!

  2. 3

    כל הכבוד לרמטכל שנתן עידוד למפקדים שלא יודעים לנהל קרב ונטש בחור צעיר בן שמונה עשרה שבסך הכל טעה במילוי תפקידו

  3. 2

    אני מתבייש ברמט"ל שמדבר כך . בתור גולנציק לשעבר לא כך חונכנו .

  4. 1

    ממש מה שהתנבא ישעיה "מהרסיך ומחריביך ממך יצאו"